גגות מתקיני בשני מצבים: כאשר מדובר על גג ישן ומתפורר שבו הרעפים כבר שבורים וסדוקים והשלד אינו יציב ואינו שומר על הבניין או כאשר בונים בית חדש ויש צורך להתקין גג מרשים שישמור על המבנה ויקנה לו מראה מרשים וגימור חדשני. לגג יש חשיבות יתרה, כיוון שהוא זה שמגן על המבנה או הבניין מפני כמה גורמים רלוונטיים כמו – מפני רוחות וגשמים, מפני חדירה של מים כתוצאה מנזילה של הצנרת או מדוד השמש, כדי למנוע חדירה של יונים ומזיקים לעליית הגג או למבנה וגם לתת שיק יוקרתי לכל בניין או לכל בית פרטי.

בשל החשיבות הרבה של הגגות, יש צורך להיעזר רק בבעל מקצוע מיומן המציע התקנת גגות ברחובות ברמת גימור גבוהה ביותר. יש כמה סוגי גגות נפוצים, את גגות הרעפים המוכרים לנו משני עברו ואת הגגות השטוחים אותם מידי תקופה מורחים בזפת על מנת למנוע חדירה של גשמים ונזילות לתו המבנה.

מה עדיף מבחינת תחזוקה גג שטוח או גג רעפים?

רבים נמצאים בדילמה המוכרת בעת בניית בית חדש, האם לבנות גג שטוח או גג רעפים, אולם חשוב לזכור כי בשי המקרים יש צורך לתחזק את הגגות הללו: את הגג רעפים יש צורך כל שנה לבדוק אם הרעפים שלמים ולא סדוקים או שבורים ובמידה וישנה בעיה יש צורך לתקנה טרם ימי החורף. לעומת זאת, גם גג שטוח יש צורך לתחזק על מנת שלא יצטברו מי גשמים על המבנה ויוכלו לחלחל לתוך המבנה ולגרום לנזקים, ולכן יש צורך לזפת את הגג כל קופה מסוימת ולדאוג שהמים יתנקזו על ידי מרזבים שתפקידם להוריד את המים.

מבחינה עיצובית ניתן לומר כי גגות רעפים הם יפים יותר, במיוחד בגוונים החדשים הקיימים בשוק של הרעפים, אותם ניתן למצוא בגוונים אדומים בסגנון וינטא'ג, בגוונים לבנים, אפורים, ורודים ועוד מיני רבים. גם הימורים החדשניים הם ללא ספק מרהיבים, ויכולים להקנו למבנה שיק ויוקרה שלא ניתן למצוא בגגות שטוחים, ולכן אם ברצונכם ללכת על מראה מעוצב, מומלץ לבחור בגגות רעפים ולהתקינם על ידי גגן המומה להתקנת גגות ברחובות.

מוזמנים לקרוא בנוסף:

(Visited 86 times, 1 visits today)