בנייה קלה היא פתרון מצוין עבור מי שמעוניין לבנות יחידות דיור או תוספות למבנה ביתר קלות על ידי חומרים ידידותיים לסביבה. כאשר שומעים את צמד המילים בנייה קלה, ישר חושבים על בנייה השונה מהבנייה המסורתית המוכרת, אך אל לכם לטעות, מדובר על שיטה חדשנית יחסית אשר מתבססת על הבניה המסורתית הישנה, אך היא שונה מבחינת אופן הבנייה שלה וסוגי החומרים בהם עושים שימוש בתהליך הבנייה. רק נציין כי בנייה קלה נעשתה פופולרית בשנים האחרונות בשל העובדה כי משדובר בבנייה מהירה יחסית, כיוון שאת שלד הבנייה מייצרים במפעל ולא במקום, כלומר את השלד מרכיבים בצורה מהיר בשטח ומבצעים את הפינישים באתר הבנייה.  הבנייה הקלה תורמת רבות לשמירה על איכות הסביבה, כיוון שעושים בה שימוש בחומרים מתכלים הניתנים למחזור או ממוחזרים. יתרון זה מביא יותר ויותר בעלי בתים להעדיף את הבנייה הקלה על פני הבנייה המסורתית.

פחות הוצאות, פחות זמן בנייה

הבנייה המסורתית היא ארוכה יותר ודורשת תכנון מעמיק ושימוש בבעלי מקצוע רבים, מה שדורש תכנון מעמיק יותר, תקציב רב והוצאות שאינן נגמרות. לעומת זאת, בבנייה קלה זמן העבודה קטן יותר ומבצעים שימוש בחומרים המוכנים מראש כדוגמת השלד המוכן במפעלי החברה והם מובלים ומורכבים במקום. כמו כן, המשקל של החומרים בבניה הקלה הם נמוכים יותר ולרוב מגיעים ל- 50 ק"ג עבור למ"ר כמו גם הרצפות של המבנה יהיו במשקל ממוצע של פחות מ – 250 ק"ג עבור למ"ר. אז אמנם החומרים קלים יותר, אך אין זה אומר כי הם פחות איכותיים, לעיתים הם איכותיים הרבה יותר מהבנייה המסורתית. ניקח לדוגמא את חומר האלומיניום הנחשב לחומר חזק ואיכותי, אך הוא קל יותר מברזל.

החומרים בהם עושים שימוש בבנייה הקלה

בנייה קלה מתאימה לרוב עבור תוספות למגורים קיימים, כמו גם יחידות דיור קטנות יחסית, ולכן בנייה קלה היא כל כך פופולרית. יחד עם זאת, יש צורך לתכנן היטב את הבנייה על ידי בעל מקצוע המתמחה בתחום שיוכל לסייע לכם לתכנן בצורה מקצועית את המבנה. לאחר תהליך התכנון והשינוע של שלד המבנה לאתר הבנייה, החלקים מורכבים בשטח על גבי שלד העשוי מפלדה או מאלומיניום משובחים. החומרים בהם עושים שימוש בבנייה הקלה הם: שלד מתכת, לוחות של טיח מתועש, שליכט צבעוני, לבנים, אבן טבעית, פלנקים, חיפוי עץ וכו'. 

מוזמנים לקרוא בנוסף: 

(Visited 16 times, 1 visits today)