הבית הוא הטריטוריה הפרטית שלו המהווה מקום בו אנו יכולים ללון ולבלות עם משפחתנו, ולכן חשוב לדאוג לכל האלמנטים סביב שיאפשרו לנו להיות במקום מוגן ובטוח. גגות הבתים הם אלה שמספקים לנו מנגנון הגנה מושלם, הרי הגג הוא כתר הבית ולו יש כמה תפקידים חשובים: האחד הוא להגן על הבית מפני פגעי מזג האוויר כמו רוחות חזקות שמש וגשמים, והתפקיד השני הוא – למנוע חדירה של מזיקים כמו יונים, מעופפים ומכרסמים. בשל תפקידו החשוב של הגג, חשוב לשמור על בטיחותו ולבנות אותו מראה על ידי גגן מומחה המציע התקנת גגות ביבנה בצורה מקצועית.

אולם, יש לא מעט סוגים של גגות המשתנים על פי סוג החומר, צורה, עובי, סגנון, צבע, שטוח, רעפים וכו'. למעשה, המטרה המשותפת של כלל הגגות הוא להוות איטום הרמטי, לבודד רטיבות ולמנוע חדירה של לחות וגשמים למבנה שיכולים לגרום להרס רב לקירות והתקרות של הבית בשל שינויי מזג האוויר המעבר בין חום לקור.

ההבדל בין גגות רעפים לגגון בטון שטוחים

הגגות הפופולריים בישראל הם – גגות רעפים וגגות בטון שטוחים, כאשר לכל אחד מהם יש יתרונות וחסרונות, אולם על שניהם להיות הרמטיים ואטומים היטב כדי למצות את הפוטנציאל של הגג עד תומו ולהבטיח לדיירי הבית שקט וביטחון גם כאשר יש בחוץ גשמים רבים או שמש חזקה היוקדת על הגג.

גגות בטון שטוחים – מדובר בגג מסיבי ועצום ממדים הקיים כמעט בכל בניין משותף ובכלל במנה שאינו פרטי, כיוון שהוא מאפשר הנחה של דודי שמש בצורה בטוחה על הגג.  גגות שטוחים מבטון הם פונקציונאליים ועמידים בכל תנאי מזג האוויר, וזה בעצם מה שמייחד אותם ביחס לגגות רעפים. הם ישרדו בכל תנאי מזג האוויר, אם זה גשמים חזקים, ברד ואפילו שלג.  באזורים קשים מבחינה אקלימית גגן המומחה להתקנת גגות ביבנה יבנה את הגג בשיפוע ומרזבים שירוקנו את מי הגשמים החוצה, כיוון שמים עובדים עלולים לחלחל במבנה.

גגות רעפים הם פונקציונליים לבתים פרטיים או דו משפחתיים והם מקנים שיק מיוחד למבנה בשל השיפוע המיוחד שלהם והמראה הוויזואלי המיוחד. הם אינם בעלי שטח ישר, אלה בצורת גג אמיתי או בצורת גמלונים סוג של משולש.

מוזמנים לקרוא בנוסף:

(Visited 54 times, 1 visits today)