אם הגעתם להחלטה נהדרת לשפץ את ביתכם ולהשקיע בקירות הבית ולרענן את המראה הכולל שלו, דעו כי ממתינה לכם דרך מאתגרת שבסופה תוכלו לשבת רגל על רגל וליהנות מבית מעוצב, פרקטי ומושקע, כזה שיאפשר לכם לחזור בכל יום לביתכם וליהנות ממנו בכל יום מחדש. שיפוץ הבית דורש תכנון רב ועבודת הכנה של הנפש והבית עצמו, במטרה לאפשר לכם לעבור את התהליך ביותר קלות. את תהליך ההכנה והתכנון תוכלו לבצע על מעצב פנים או אדריכל שיוכלו לסייע לכם לחלק את הבית בצורה נכונה וליצור חלל מעניין ופרקטי, ולאחר מכן להתחיל את עבודת השיפוץ בעזרת קבלן שיפוצים מומחה שיסייע לכם לעבור את התהליך בדרך הנוחה ביותר.

אז בואו נראה מה חשוב לדעת דקה לפני השיפוץ

תכנון וסידור הבית – חשוב לסדר ולארגן היטב את הבית לפני השיפוץ, הרי לבל נשכח כי בתהליך השיפוץ יש אבק ולכלוך רב שוודאי לא תרצו שילכלכו את הרהיטים שלכם, ולכן יש צורך לרכז את הרהיטים במרכז החדר ולעטוף אותם היטב בניילונים. במידה והנכם מבצעים שיפץ כללי הוכלל החלפת ריצוף ושבירת קירות, תוכלו לאחסן את הריהוט במחסנים ייעודיים המציעים שכירות מחסנים על פי ימים, שבועות או חודשים.

פינוי הבית – בשיפוץ כללי של הבית יש לפנות אותו ואפילו לא להתגורר בו תקופה מסוימת, ולכן תוכלו לנצל את ההזדמנות לחופשה קצרה או להתנחל אצל ההורים, בני משפחה או חברים. בכל מקרה, בדקו כמה זמן יארך השיפוץ וארגנו את עצמכם בהתאם.

תכנון מדויק תכנן מקיף של השיפוץ יוכל לחסוך לכם זמן רב, הר ככל שתתקדמו שלבים במהלך השיפוץ כך תגלו כי מה שתכננתן מראש לא הספיק ותמיד יש עוד  ועוד דברים לסדר, לארגן ואפילו לרוץ ממקום למקום כדי לקבל היתרים, אישורים, בחירת חומרים, עיצובים ונראה כי הרשימה עוד ארוכה.

נהלו נכון את בעלי המקצוע – חשוב להיות תמיד בשטח או לקבל סיוע ממעצב פנים או אדריכל שיהיה נוכח בשטח, כדי שהעבודה תתבצע בצורה נכונה. ככל שתפגינו נוכחות ותהיו עם אצבע על הדופק, כך תזרזו את העניינים ותקצרו את זמן השיפוץ.

עמדו בלוחות זמנים – עשו הכל כדי לעמוד בלוחות זמנים, הרי אם לא תזדרזו עם העניינים תגלו כי השיפוץ יכול להתארך ולקחת זמן רב. לכן, קבעו לוח זמנים וסכמו זאת מראש עם קבלן השיפוצים. 

מוזמנים לקרוא בנוסף: 

(Visited 9 times, 1 visits today)