פרגולות הן פתרון הצללה נהדר עבור קרני השמש, שהרי בחודשים החמים של השנה די קשה לשבת בגינה הפרטית ללא כל הצללה מפני השמש. פרגולות בעידן המודרני מגיעות במגוון רב של עיצובים, כאשר חלקן עשויות מחומר עץ מאסיבי בעל מראה כפרי מיוחד וחלק מגיעות מחומר אלומיניום משובח בעל מקרה קלאסי מודרני. הבחירה בין השניים היא אינה קלה, הן מבחינה עיצובית והן מבחינה פרקטית, ולכן הבאנו בפניכם את ההבדלים בין השנים ואת היתרונות והחסרונות שלהם כדי שתוכלו לבצע בחירה נכונה לגינה הפרטית שלכם וליהנות מפתרון הצללה דקורטיבי המתאים לאופי ועיצוב הגינה שלכם.

פרגולות עץ

נתחיל בפרגולות עץ, שהן הוותיקות יותר בענף ביחס לפרגולות אלומיניום. פרגולות עץ הן חזקות יציבות ובעלות מראה כפרי מיוחד בשל העץ המאסיבי המזכיר את הטבע. עבור גינות המעוצבות בסגנון כפרי, פרגולות העץ ישתלבו בצורה נהדרת, כיוון שניתן למצוא אותן במגוון רב של עיצובים כגון – פרגולות עגולות, תלויות, מרובעות, מלבניות, ספרדיות ומגוון סגנונות עיצוב נוספים. פרגולות עץ מאפשרת ליהנות מהצללה נהדרת, אבל בשל העובדה כי היא אינה אטומה לגמרי וחשופה בצדדים, ולכן אוויר צח יוכל להיכנס מדפנות הפרגולה וליצור ישיבה מהנה.

לצד היתרונות הרבים של פרגולות עץ, יש צורך לתחזק את הפרגולה ומידי פעם למרוח עליה שמן עץ או סילר כדי לשמור על הברק ולאטום את העץ מפני חדירת מים.

פרגולות אלומיניום

פרגולות מתכת הן די חדשות בענף זה, והן מקנות לכל חלל בו הן נמצאות מראה קלאסי דקורטיבי. פרגולות אלומיניום ישתלבו בצורה נהדרת בגינות בעלות עיצוב מודרני קלאסי, כיוון שהן בעלות קו עיצובי נקי כיאה לזירת העיצוב המודרנית. את פרגולות האלומיניום ניתן למצוא במבחר רב של צבעים, כיוון שהצביעה נעשית בתנור והצבע נצרב בתוך האלומיניום, כך שהוא אינו מתקלף כלל וכלל. רוב פרגולות האלומיניום יהיו בגוונים בהירים כגון – גווני לבן, אפור בהיר ואפילו ניתן למצוא גוון תכלת וירוק בהיר.

חומר האלומיניום אינו דורש תחזוקה כלל וכלל והוא עמיד מפני פגעי מזג האוויר כגון שמש חזקה, לחות ומי גשמים, כמו גם הוא מגיע במגוון רב של עיצובים מרהיבים המתאימים לגינות בסגנון עיצוב קלאסי מודרני כגון – פרזולים, קישוטי עלים מיוחדים ועוד מיני רבים.

מוזמנים לקרוא בנוסף: 

(Visited 44 times, 1 visits today)