מזג האוויר הים תיכוני בארצנו אינו מאפשר לנו לשבת בשעות הצהריים בגינה או במרפסת השמש ללא פתרון הצללה מפני השמש הקופחת, בעיקר בחודשי יוני, יולי אוגוסט וגם ספטמבר. למזלנו הרב התברכנו במזג אוויר חמים ונעים במרבית ימות השנה, אולם בחודשים חמים ישיבה במרפסת או בגינה יכולה להיות סיוט של ממש, ולכן טוב שיש פתרונות הצללה שיאפשרו לנו ליהנות מהבריזה שבחוץ ללא קרני השמש המציקות. ישנם סוגים שונים של פתרונות הצללה, כאשר לכל אחד מהם יש יתרונות משלו וכל אחד מתאים לחלל אחד, חלקם פתרונות הצללה קבועים כגון פרגולות וסוככים, חלקם יהיו רשתות צל או גזיבו שהם פתרונות זמניים וחלקם יהיו פתרונות הצללה דקורטיביים המתאימים לעיצובים המודרניים.

אז בואו נראה את פתרונות ההצללה הקיימים בשוק

פרגולות עץ או אלומיניום– פרגולות הן פתרון הצללה מצוין וקבוע והמאפשר לנו להתקין אותם כמעט בכל מקום. את הפרגולות ניתן להתקין בגינות, במרפסות שמש, בגירות גג וכו'. היתרון בפרגולות הוא החוזקה שלהן והאפשרות לבחור מגוון רב של עיצובים מרהיבים בכל להקנות מראה שיקי לגינה או למרפסת השמש. פרגולות ניתן למצוא עשויות משני סוגי חומרים; האחד הוא – חומר עץ שהוא הנפוץ ביותר והשני הוא – חומר אלומיניום שנחשב לבעל מראה קלאסי מודרני המותאם לבתים המעוצבים בסגנון חדשני. הבחירה בניהם היא אינה קלה, אולם יש לבחור על פי העיצוב הרצוי, כאשר למראה כפרי נבחר פרגולות מעץ ולמראה קלאסי נבחר פרגולות אלומיניום.

סוככים – סוככים הם פתרון הצללה זול יותר ביחס לפרגולה והם מגיעים במבחר רב של דוגמאות ועיצובים המאפשרים לנו להתקין אותם בכל מקום רצוי, אם זה במרפסת שמש, במסתור הכביסה, בגינות פרטיות, דירו גג וכו'. ניתן למצוא סוככים שהם נפתחים, מה שמאפשר לסגור ולפתוח בקלות רבה את הסוכך כאשר אין שמש וליהנות מהבריזה שבחוץ, או להגן על היושבים במקום מפני קרני השמש. הסוככים הנפוצים הם – סוככי זרועות, סוככי מרקיזה, סוככים חשמליים הנפתחים ונסגרים עם שלט, סוככים עם סגירה ופתיחה ידניים ועוד מגוון רב של סוגים.

רשתות צל – פתרון הצללה זה הוא הזול ביותר ומאפשר התקנה שלהם בכל מקום אפשרי, כמו גם להוציא אותם ולתלות בקלות רק בימי הקיץ. מדובר בפתרון פופולרי זמני, אך הוא אינו חזק במיוחד ביחס לפרגולות וסוככים הנחשבים לפתרונות הצללה קבועים וחזקים.

מוזמנים לקרוא בנוסף: 

(Visited 28 times, 1 visits today)