כלי העבודה החשמליים אשר תצטרכו לשיפוץ פרגולה תלוי במצב הפרגולה, בסוג השיפוץ או החידוש אשר תרצו לבצע וכמובן, ברמת המיומנות שלכם. במאמר הבא, ננסה לכסות כמה שיותר נושאים רלוונטיים לשיפוץ פרגולה ועבודה ביתית בעץ בכלל

שימוש בכלי עבודה חשמליים לשיפוץ פרגולות: כלים נפוצים

הרקע לנושא השימוש בכלי עבודה חשמליים עבור בניית פרגולות חייב להתחיל בהכרות בסיסת עם כלי העבודה המוכרים והפחות מוכרים שנועדו לעבודה עם חומר העץ. הכלי הנפוץ ביותר הוא ככל הנראה המקדחה החשמלית. השימוש במקדחה חייב לכלול אחיזה בשתי הידיים למען הבטיחות. בנוסף, במידה ואתם רוכשים מקדחה חדשה, היוועצו במוכר לגבי הסוג המתאים לכם ביותר לעבודה עם העץ שתבחרו. עבור חיתוך העץ, בדרך כלל נהוג להשתמש במסור עגול אשר נחשב לנוח יחסית ופעמים רבות גם מכיל כפתור בטיחות. גם את המסור העגול יש להחזיק בשתי הידיים בעת העבודה, כאשר חשוב להשתמש גם במשטח בסיס מתאים לקורות העץ שנבחר לחתוך. כמובן שקיימים מכשירים נוספים שניתן להשתמש בהם, כגון מקצוע חשמלי לעץ ושאר אביזרים נלווים כמו בריקים.

בעיות נפוצות בפרגולות

שחיקה נחשבת לנפוצה במיוחד מסיבות מובנות: הפרגולה נמצאת בחוץ, תחת השמש, הרוח וכו'. בנוסף היא עשויה מחומר מתכלה. השחיקה יכולה לפגוע באופנים רבים בפרגולה, ולכן כבר נציין כי אם לדעתכם היא לא מספיק יציבה, ישנה מאוד או שהיא נראית כאילו היא נפגעה קשות מטרמיטים- הוציאו מהבוידעם את כלי העבודה החשמליים שלכם ושפצו אותה בהקדם! אם אתם פחות בעניין- מומלץ לפנות לתיקון או החלפה על ידי נגר או כל מקצוען אחר.

אולם, בעיות רבות בפרגולות אכן ניתן לפתור לבד, וננסה לעסוק בכמה מהן. במקרה של סדקים כתוצאה מפגיעת מזיקים, או שחיקה טבעית – יש למלא את הסדקים בחומר ייעודי ובמקרה של פגיעת מזיקים, יש לנקותה קודם לכן בחומר המיועד להסרת אותם מזיקים.

במידה וקיימות שכבות עבות יחסית שנפגעו, ניתן לפרק את הקורות הספציפיות ולהוריד מהן את השכבה הבעייתי באון מאסיבי, או שניתן לשייף אותו מעט אם הוא לא עבה במיוחד. כמו כן, חשוב לספק לקורות הגנה לעתיד על ידי ציפוי כלשהו, או חיבור לוחות מברזל.

כיצד לבחור כלים איכותיים?

  • פרמטר ראשון: יש לבחור בחברה אמינה, בייחוד אם אתם לא מקצוענים ובעלי ניסיון. זכרו כי קיימים בהחלט כלים שנועדו במיוחד לחובבים, למתחילים או באופן כללי לשימוש קל.
  • פרמטר שני: יש לבדוק טכנולוגיות שונות שנועדו להגן מפני פגיעה עצמית חלילה, כגון כפתורים שונים, מבנה ואף הוראות ברורות לשימוש.
  • פרמטר שלישי: יש לבחור תמיד כלים המתאימים לעץ או לשאר החומרים מהם עשויה הפרגולה. זכרו כי לא כל המקדחות מיועדות לעץ למשל, וכך גם לא כל המסורים העגולים.
  • במידת הצורך, ניתן ואף רצוי להיעזר באנשי מקצוע או בחברה המשווקת, על מנת להבין אילו כלים חשמליים יש לרכוש על מנת לבצע את הפרויקט המסוים.

מוזמנים לקרוא בנוסף:

(Visited 16 times, 1 visits today)